Fortrolighedserklæring og cookies

Ejeroplysninger

Denne hjemmeside ejes af:
FIRESAFE DANMARK A/S
Slæggerupvej 212
Ågerup
4000 Roskilde
Tlf.: +45 46 78 68 50
mail:  info@firesafe.dk

Behandling af personoplysninger på Firesafe.dk

Webredaktøren har det daglige ansvar for Firesafe.dk´s behandling af personoplysninger på Firesafe.dk, medmindre andet er angivet nedenfor. Det er frivilligt for dem, der besøger hjemmesiderne, at give personlige oplysninger i forbindelse med tjenester, såsom modtagelse af nyhedsbreve. Behandlingsgrundlaget er samtykke fra den enkelte, medmindre andet er angivet.

DesignContainer er Firesafe.dk's databehandler, og er vores leverandør til udvikling og vedligeholdelse af hjemmesiden. Oplysninger indsamlet i forbindelse med driften af ​​hjemmesiden opbevares på separate servere, som drives af udbyderen. Kun firesafe.dk er ejer af de indsamlede oplysninger.

Online statistik

Firesafe.dk indsamler afidentificerede oplysninger om besøgende på Firesafe.dk. Formålet med dette er at udarbejde statistik, som vi bruger til at forbedre og videreudvikle den information, der tilbydes på hjemmesiden. Eksempler på, hvad statistikken giver svar på, er hvor mange der besøger forskellige sider, hvor længe besøget varer, hvilke hjemmesider brugerne kommer fra og hvilke browsere der bruges.

Oplysningerne behandles i afidentificeret og aggregeret form. Med afidentificeret menes, at vi ikke kan spore de oplysninger, vi indsamler, tilbage til den enkelte bruger.

Vi bruger Google analytics til at måle trafik på hjemmesiden. Oplysninger fra dette værktøj vil ikke blive videregivet til andre end Firesafe.

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, der downloades og gemmes i din browser, når du besøger et websted, og som gør det muligt for webstedet at genkende din computer. Cookies kan være nyttige for både besøgende såvel som selve hjemmesiden, ved at tjenesten kan tilpasse den besøgende på forskellige måder, fx ved at gøre brugeroplevelsen mere skræddersyet. Vores cookies gemmer ikke personlige oplysninger, og de kan heller ikke indeholde virus. Når du besøger og/eller bruger tjenester på vores hjemmeside, accepterer du, at der placeres cookies på din hjemmeside – da de fleste browsere automatisk accepterer cookies. Du kan trække dit samtykke tilbage ved at ændre indstillingerne i browseren. I så fald kan dette begrænse hjemmesidens funktionalitet.

Følgende cookies bruges på Firesafe.dk:

  • Google analytics sætter to kapsler i din browser. (_ga og _gid). Dette gøres for at vi kan indsamle statistik. De sletter browseren af ​​sig selv efter 2 år. men fornyes efter hvert besøg.
  • Drupal (publiceringsløsningen) sætter 1 cookie (has_js). Den indstilles ved første besøg og angiver, om din browser har Javascript aktiveret. Den har ingen udløbsdato.

Hvor længe opbevares de?

Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (dette varierer afhængigt af cookien, se yderligere beskrivelse ovenfor), men fornyes efter hvert besøg.

Sådan sletter du dem

Hvis du ønsker at fjerne eksisterende cookies, kan du vælge at slette dem.

Se hvordan du gør det her: https://nettvett.no/slik-administrer-du-informasjonskapsler/

Kontakt os formular

Kontaktformularen samler navn og email på den person, der ønsker kontakt, samt den side du var på, da du udfyldte og sendte formularen. Oplysningerne gemmes, så kontaktpersonen kan kontaktes tilbage. Oplysningerne gemmes ikke på denne hjemmeside, men sendes på mail til Firesafes kontaktadresse. Kontakt Firesafe for at få adgang til eller slette oplysningerne. Kontaktoplysninger kan findes øverst på denne side.

Hvordan indsamler vi personlige oplysninger?

De oplysninger, vi indsamler om dig, afhænger af, hvilken af ​​vores digitale kanaler du bruger, samt hvilke oplysninger du giver os ved køb, registrering eller i andre sammenhænge.

Vi indsamler personlige oplysninger såsom:

  • du giver os, for eksempel, når du køber eller tilmelder dig vores tjenester, abonnerer på vores nyhedsbreve og blogs, udfylder en formular eller kontakter os.
  • registreres automatisk, når du bruger vores digitale kanaler.

Du har ingen forpligtelse til at give os personlige oplysninger, men hvis du vælger ikke at gøre det, kan vi muligvis ikke levere vores tjenester til dig, fordi vi for eksempel ikke kan fakturere dig for de tjenester eller sende dig oplysninger, du anmoder om.

Vi har profiler/sider på sociale medier. Når du besøger disse sider, såsom vores virksomhedsside på Facebook, vil de sociale medier, såsom Facebook, behandle dine personlige oplysninger og bruge cookies. Mere information om, hvordan de sociale medier behandler personoplysninger, og hvordan de bruger cookies, kan findes på de respektive sociale medier, såsom Facebooks sider for  Privatliv  og  Cookies .

Hvordan bruger vi dine personlige oplysninger?

Vi bruger oplysninger, som vi gemmer om dig, til følgende formål:

  • Levere tjenester: Vi behandler personlige oplysninger for at levere og levere tjenester til dig. Dine oplysninger behandles fx ifm
    • levering af indhold, når du anmoder om det, såsom e-mail til modtagere, der har tilmeldt sig nyhedsbreve.
    • identifikation af kunder,
    • fakturering og betalingsopfølgning, samt
    • fejlretning, kundeservice og klagebehandling.
  • Udvikling og analyse: Vi behandler persondata for at forbedre og videreudvikle vores tjenester og digitale kanaler.
  • Salg og markedsføring: Vi bruger både anonymiserede data og personlige oplysninger til markedsføringsformål. Disse aktiviteter omfatter markedsføring, herunder
    • at skabe målgrupper til markedsføring
    • at tilpasse og styre din markedsføring, fx ved at give anbefalinger eller målrettet indhold i vores digitale kanaler
    • udsendelse af nyhedsbreve og andre former for direkte markedsføring, når det er tilladt baseret på dit samtykke eller gældende lovgivning
    • markedsanalyser, kundetilfredshedsundersøgelser mv.

Hvem giver vi dine personlige oplysninger til?

Vi vil være i stand til at give personlige oplysninger til:

  • Databehandlere, der arbejder som underleverandører for os og behandler dine oplysninger på vores vegne. Sådanne underleverandører må ikke bruge personoplysningerne til andre formål end at levere den med os aftalte service. Vi tager særlige forholdsregler for at sikre, at underleverandørerne handler i overensstemmelse med disse vilkår og norsk privatlivslovgivning, og især hvor databehandleren er placeret i et land uden for Norge eller EU/EØS-området.

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?

Vi gemmer dine personlige oplysninger så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, der er angivet i vilkårene, medmindre en længere opbevaringsperiode er påkrævet eller tilladt i henhold til gældende lovgivning.

Personoplysningerne opbevares, så længe du har et aktivt forhold til os eller vores digitale kanaler, eller indtil du selv beder os om at glemme dig og slette gemte oplysninger om dig. Vi definerer et forhold til os eller vores digitale kanaler som et eller flere af følgende kriterier, der er opfyldt; (i) være vores kunde eller forretningsforbindelse, (ii) har givet samtykke til at modtage markedsføringsoplysninger fra os, (iii) aktivt anmode om kontakt til os via sociale medier, elektroniske beskeder eller elektroniske formularer, (iv) har været aktiv i vores digitale kanaler, efter du har givet dit samtykke. Forholdet er defineret som aktivt, hvis det har været udøvet inden for de seneste 24 måneder.

Hvad er dine rettigheder og valg?

Du har ret til:

  • vide, hvilke oplysninger vi har registreret om dig,
  • kræve, at ukorrekte, unødvendige, ufuldstændige eller forældede personoplysninger rettes eller fjernes,
  • tilbagekalde eller begrænse ethvert samtykke til behandling af personoplysninger, som du har givet os. Bemærk dog, at dette kan betyde, at vi ikke længere kan levere nogle af vores tjenester til dig,
  • deaktiver dataindsamling for Google Analytics.

Vi er forpligtet til at drive en ansvarlig og bæredygtig forretning. Hvis du mener, at vi ikke overholder disse vilkår eller gældende lovgivning, kan du klage til os, eller eventuelt til Datatilsynet.

Ændringer i vilkårene

Efterhånden som vores forretning og værktøjer udvikler sig, skal vi muligvis opdatere vilkårene. Vi opfordrer dig til at gennemgå vilkårene regelmæssigt. I tilfælde af større ændringer kan vi også forsøge at kontakte dig direkte gennem tilgængelige kanaler, såsom via e-mail eller notifikationer i vores digitale kanaler.